Quick guide

Sagen simplificeret

For hurtig gennemgang se Quick Guide.


For grundig gennemgang læs siderne Transport & Bygningsministeriet og Banedanmark

John Bohl så et lys i Ravn ved SR2 eksamen. Han så Ravn som kommende Hovedinstruktør på sikkerhedsuddannelserne.

Niels K ville have et VÆSENTLIGT højere niveau fra Ravn....og fik det!!

Niels K liner op til Anklage 2.

Glæder sig over, at de har syltet Ravn.

Niels K ignorerer "gerningsmandens" egen forklaring og forklaringen fra den sikkerhedsansvarlige og VIL bare have, at det er Ravn der er ansvarlig for Anklage 3

SR Koordinator Kim Larsen antager, at Ravn har opstillet standssignal i Anklage 3.

Niels K har et stort problem med, at Ravn er sluppet igennem i Anklage 1.

Niels K vil have Ravns godkendelse afvist.

Alle 3 anklager falder til jorden. Det står i mail den 16.10.2009.

Anklage 1: Niels K havde arbejdstidsopgørelsen fra Michael Baron og IKKE fra Ravn.

Anklage 2: Lars Jensen var ansvarlig og IKKE Ravn.

Anklage 3: Michael Baron var ansvarlig og IKKE Ravn.


Alligevel valgte Niels K og Allan Corneliussen, at fratage Ravn samtlige kompetencer samt nægte sikkerhedsgodkendelse af RAVN Banesikkerhed i mindst 2 år.


Det er GROFT embedsmisbrug.

Frustrationerne er meget store, og Niels K mener, at han og andre sikkerhedseksperter vil se Ravn lave ulykker med dødsfald til følge!

Samtidigt må Niels K ty til Psykolog grundet frustrationen over ikke, at have fået skovlen under Ravn

Kim Larsen havde i forbindelse med en godkendelse af jernbanesikkerhedsplan tilsvinet Ravn i svær grad. Her mener Henrik Kaas, at skulle Ravn bruge dette imod BDK, så er det tydeligt for enhver, at BDK ER efter Ravn.

16.10.2010 træffer TRM afgørelse om, at BDK har begået en række sagsbehandlingsfejl.

TRM har allerede her defensivt fokus på, at der ikke kan være tabt penge.

Niels K benytter ordet "ravn" som password til undervisningsportalen for Banedanmarks undervisere, og kommenterer endda forholdet Ravn har til Anlæg & Fornyelse.

En kollega i BDK har hørt, at Kvalitet & Sikkerhed holder øje med Ravn. Det er et problem at han spørger mener Niels K.

Niels K morer sig over hvad han tror er en alliance imellem Ravn og Mogens Godsk.

05.10.2013 Lars Vejler er frustreret over, at Ravn har mange strækninger på hans certifikat.

Vel at mærke et certifikat BDK selv har udstedt efter, at have haft Ravn til prøve i samtlige strækninger.


08.10.2013 Niels K reagerer på Lars Vejlers opfordring, og lufter sin store frustration.


10.10.2013 Lizette Jensen vidresender mail fra Niels K med en række uhjemlede krav til Ravn. Krav som er umulige at overholde.


11.10.2013 Da Ravn klager vidresender  Lone Gregersen mail fra Niels K hvor man fastholder kravene.


31.10.2013 BDK træffer afgørelse hvor Ravns tolkning følges.

Niels K føler sig hensat til en dårlig amerikansk film. Lone Gregersen er lige så frustreret.

Virkeligheden har indhentet Niels K da Trafikstyrelsen har stillet en række spørgsmål på vegne af Ravn, og disse kan BDK ikke svare på, da man ikke er indenfor loven.


Niels K truer med at opsige sin stilling overfor Kirsten Kornerup

Dette er 2 dage før Michael Borre sortlister Ravn i forbindelse med direktionsmøde den 31.01.2014. Et møde hvor også Kirsten Kornerup deltog.

Produktionsdirektør Michael Borre udsteder forbud mod al anvendelse af Ravn.

Adm. Direktør Jesper Hansen udtaler på direktionsmødet, at man ikke skal anvende Ravn.

Kammeradvokaten konkluderer, at Jesper Hansen ikke udsteder en ordre, da han er for følelsesmæssigt påvirket.

Kirsten Kornerup afslører, at Jesper Hansen sagde, at man ikke måtte anvende Ravn. Hun erkender, at det kan man ikke skrive til Ravn, og instruerer i stedet Lone Gregersen i, at lyve for Ravn.

Niels K kommenterer på rygter, og kan ikke benægte, at BDK bare vil af med Ravn

Niels K har en ide om, at Ravn har lavet dokumentfalsk. Niels K mener, at Malus vil hjælpe med, at få Ravn hængt op på dokumentfalsk.

Kirsten Kornerup bakker op.

25.04.2014 træffer TS afgørelse om, at BDK har fortolket Bek 985 korrekt.

26.06.2014 med baggrund i forkert fortolkning af Bek 985 annullerer BDK samtlige 10 Lokomotivfører Certifikater ulovligt.

12.08.2014 holder Ravn og Advokat møde med Kirsten Kornerup og Lone Gregersen.

BDK skal dokumentere, at der er foregået en individuel sagsbehandling ved annulleringen af de personlige certifikater.


Der kan ikke fremlægges korrespondance da den ikke findes, så man producerer et skema pr. mand.


For Henrik Søeborg og Jesper Ravns vedkommende blev et firmaskifte fra Aarsleff til RAVN Bane ApS skrevet på. Dette havde aldrig fundet sted, men så passede det bedre for BDK, da det var firmaskiftet som retfærdiggjorde annulleringen.

Kirsten Kornerup morer sig over, at BDK bryder loven ved, at køre uddannelseskørsel uden retningslinier på området. Og det lader til at more hende ekstra, at TS er klar over problemet og at det har foregået siden 2003.

Niels K vil virkelig gerne have ram på Ravn. Han og Lone Gregersen mener , at Ravn ødelægger deres arbejde og stresser dem.

Kasper Koed deltager i Kørelærerprøve. Han består ikke. Men 14 dage senere annullerer BDK hans Lokomotivfører certifikat og tilsidesætter deres egne retningslinier på området.

Ravn er steget i graderne hos Lars Vejler, for Ravn sammenlignes med Lucifer.

11.02.2015 TRM træffer afgørelse om, at BDK har begået en række fejl.

Annulleringen af de 10 Lokomotivfører certifikater er ulovlig.

Michael Borres e-mail med forbud om anvendelse af Ravn er ulovlig og stærkt kritisabelt.

BDK´s fortolkning af Bek 985 er forkert, og retningslinier for litra tilbagekaldes øjeblikkeligt.

BDK får 5 arbejdsdage til, at genoprette alle 10 Lokomotivfører certifikater.

_____________________________

Niels K har løbende beskyldt Ravn for, at være sikkerhedsmæssigt uforsvarlig. Endda en stor sikkerhedsmæssig katastrofe som bare venter på at ske.

Men Niels K har aldrig haft noget som helst som taler for dette. Tvært imod viser en aktindsigt i antallet af synergier, at Ravn ligger med meget få sikkerhedsmæssige hændelser.

Malus var størrelsesmæssigt sammenligneligt med RAVN Bane ApS med ca 40 ansatte.

De har 28 synergier på samme periode som RAVN Bane ApS har 12.

29.04.2015 afholdes der åbent samråd i Transportudvalget på Christiansborg.

Daværende Transport & Bygningsminister Magnus Heunicke mener der er tale om en meget alvorlig sag.

Efterfølgende sker der intet.

17.09.2015 Børsen bringer som den første en artikel om sagen. Herefter følger der mere.

Ravn har anmeldt Michael Borre for embedsmisbrug til Københavns Politi.

19.11.2015 bekræfter Bagmandspolitiet, at man har afhørt og sigtet Michael Borre for embedsmisbrug.

En masse ting foregik i Transport & Bygningsministeriet, men ikke noget som hjalp på den situation Ravn var i.

En uundgåelig konkurs rykkede nærmere og nærmere.

07.01.2016 Kammeradvokaten fremlægger forligstilbud på 200.000 kr plus 1.000.000 i procesrisiko. I alt 1.200.000 kr, hvorved de reelt besegler RAVN Bane ApS´s skæbne.

Med tab ikke under 25 mio kr kunne det på ingen måde accepteres med et så lavt forligstilbud.

22.01.2016 Kirsten Kornerups e-mail om Jesper Hansens involvering afdækkes. På baggrund af denne melder Ravn Adm. Direktør Jesper Hansen til Politiet for embedsmisbrug.

29.02.2016 RAVN Bane ApS går konkurs. Der er knap 6 mio i kreditorgæld.

Efter konkursen starter Ravn RAVN Bane 2016 ApS. RAVN Bane ApS var forhåndsgodkendt til bud på rammeaftale omkring SR1, SR2, Rangerleder og Lokomotivfører til BDK. Denne forhåndsgodkendelse ønsker Ravn med over til RAVN Bane 2016 ApS.


Kammeradvokaten afviser dette til trods for, at der er fortilfælde hvor det godt kan lade sig gøre.

Kammeradvokaten færdiggør den disciplinærundersøgelse som Transport & Bygningsminister Hans Christian Schmidt har bestilt af Adm. Direktør Jesper Hansen.


Det konkluderes, at Jesper Hansen på det tværfaglige direktionsmøde den 31.01.2014 HAR sagt, at man ikke skulle anvende Ravn.

Men de konkluderer også, at Jesper Hansen var følelsesmæssigt påvirket, og der var derfor ikke tale om en tjenstelig ordre. Dette til trods skrev Produktionsdirektør Michael Borre den famøse e-mail på selvsamme møde og inspireret af Jesper Hansens ord.


RAVN Bane 2016 ApS går en usikker fremtid i møde, for der er næsten ingen entreprenører som vil benytte Ravn.

Niels K har fået skabt så stor usikkerhed om Ravn at mange slet ikke ønsker, at samarbejde med Ravn.

Andre tør ikke benytte Ravn af frygt for, at BDK bliver sure på dem.


Retsagen kommer for retten den 28.02.2017. RAVN Bane ApS under konkurs kører sagen, da SKAT har besluttet sig for, at bekoste sagen.